maanantai 14. huhtikuuta 2014

Kevät, Kevät, Kevät

Kevät tarkoittaa minulle:

  • Uudistumista
    • Koti laitetaan uuteen, keväiseen kuntoon. Tehdään ehkä pieniä hankintoja keväistä ilmettä piristämään. Jo pieni panostus, kuten uudet piristävät pyyhkeet kylpyhuoneeseen voivat tuoda aivan uutta intoa kevääseen.
    • Tekee mieli uudistaa ruokavaliota ja elämäntapojaan. Terveellisyys tulee kuin luonnostaan, kun kevätaurinko alkaa lämmittää. Ei tee mieli istua sohvalla sipsipussin kanssa, kun ulkona on kaunista ja kevätsää houkuttelee ulkoilemaan ja touhuamaan.

  • Odotusta
    • Kesän ja lähestyvän loman odotusta. Lämpenevät ilmat ja jatkuvasti lisääntyvä valoisuus tuovat lupausta kesän tulosta.

  • Virkistymistä
    • Aurinko, pidemmät päivät, uudistumisinto, odotus... Nuo kaikki luovat virkeyttä ympärilleen.

Vielä joitain vuosia sitten oikeastaan olin jonkinlainen kevään vihaaja. En pitänyt ikkunasta tulvivasta auringonvalosta, sulavasta lumesta, loskasta, päivän pitenemisestä. Lähdinkin usein keväällä toiselle puolelle maapalloa lomailemaan ja onnistuinkin usein olemaan poissa juuri sen pahimman ajan, jolloin kevät sujui mukavasti. Hiljalleen olen kuitenkin alkanut nauttia keväästä ja sen tuomista eduista. Erityisesti tänä keväänä olen huomannut oikeasti nauttivani keväästä. Olen lähtenyt yllättäen kävelylenkeille kevätsään houkutellessa, olen paistatellut päivää kirkkaassa kevätauringossa, olen ilahtunut päivän pidentymisestä, en ole harmitellut lumen sulamista...

Ihanaa kevättä kaikille!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti